10 zdrowotnych korzyści z jedzenia AWOKADO!

Nie wiem czy wiecie, ale awokado to jeden z najbardziej popularnych owoców na całym świecie. Ma wykwintny smak, jest bardzo łatwy w przygotowaniu i z łatwością łączy się go z przygotowywanymi posiłkami. Jednak pomimo smaku i jego wszechstronności, awokado jest również uważane za tak zwaną “superżywność”!, od ang. (superfood).

Owoce nazywane w ten sposób są bogate w utleniacze oraz składniki odżywcze, które odgrywają bardzo ważną rolę dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Każde spożycie tego typu owocu, daje nam po prostu wiele zdrowotnych korzyści, które chronią nasz organizm przed niechcianymi chorobami.

Najprościej mówiąc, gdy spożywamy awokado uzupełniamy nasz organizm o takie witaminy jak A, C, D, E, K oraz te z grupy B, a także kwas foliowy, kwasy omega-3, magnez, żelazo czy miedź. Tak naprawdę oznacza to, że awokado pomaga nam rozwiązać wiele problemów zdrowotnych na raz! Fajnie, nie?

Ale to nie wszystko. Oto 10 korzyści jakie daje nam spożywanie tego cudownego owocu.

1

Awokado ma niesamowity wpływ na twoją skórę

Tak! Według instytutu Linus Pauling na uniwersytecie Oregon, awokado są bogate w wielo oraz jednonienasycone kwasy tłuszczowe, czyli tak zwane dobre tłuszcze. Podczas gdy jednonienasycone tłuszcze utrzymują wierzchnią warstwę skóry, tak aby była zawsze nawilżona, miękka i błyszcząca, wielonienasycone kwasy tłuszczowe chronią ją przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych.

Poza tym awokado jest bogate w przeciwutleniacze, takie jak karotenoidy oraz witaminy E i C. Te przeciwutleniacze eliminują wolne rodniki, poprawiają elastyczność skóry oraz produkują kolagen, utrzymując w ten sposób skórę w jak najlepszym stanie!

Jeśli zależy ci więc na młodej i elastycznej skórze, powinnaś włączyć awokado do swojej codziennej diety.
2

Awokado utrzymuje zdrowe serce!

Zgodnie z wynikami badań opublikowanych w Journal of American Heart Association, jedzenie jednego awokado dziennie poprawia zły poziom cholesterolu u osób z nadwagą i otyłością. Uważa się także, że dzięki wielonienasyconym tłuszczom, błonnikowi, sterolom roślinnym oraz składnikom bioaktywnym awokado zmniejsza ryzyko zachorowań na serce.

Tak więc aby Twoje serce było silne i zdrowe, możesz wymieszać awokado ze swoim ulubionym dressingiem do sałatek lub użyć go jako główny składnik swoich koktajli!
3

Awokado wzmacnia Twój system odpornościowy!

Poza tym, że jest bogatym źródłem witamin E i C, żelaza i cynku, awokado jest również bogate w glutation. Jest on niesamowitym przeciwutleniaczem, który jest odpowiedzialny za pobudzenie komórek limfoidalnych, które z kolei odpowiedzialne są za nasz system odpornościowy.

Wzmacniaj swój organizm i chroń go przed niebezpiecznymi chorobami, dodawaj awokado do swoich posiłków w postaci kilku plasterków na swoją kanapkę lub do sałatki!
4

Awokado jest bogate w tłuszcze naturalne!

Jak wcześniej wspomniałam, jednym ze sposobów zmniejszenia ryzyka zachorowania na choroby serca jest właśnie awokado.

Awokado jest bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które obniżają poziom złego cholesterolu. Zgodnie z zaleceniami dietetycznymi dla Amerykanów, zastąpienie tłuszczów nasyconych jednonienasyconymi i wielonienasyconymi tłuszczami jest znacznie zdrowsze niż obniżenie spożycia tłuszczów nasyconych!

Pamiętaj więc, że nie wszystkie tłuszcze są dla twojego organizmu złe!

5

Awokado zapobiega zaburzeniom trawienia!

Awokado składa się w 35% z błonnika, co jest bardzo korzystne dla twojego układu pokarmowego. Jak zapewne wiesz, odżywiając organizm w błonnik nie musisz się martwić o zaparcia. Spożywanie raptem jednego plasterka awokado dziennie znacząco zwiększa ilość błonnika w twoim organizmie, co zmniejsza ryzyko zachorowania na raka okrężnicy!

Aby zapewnić prawidłowe trawienie, staraj się łączyć awokado z innymi owocami, warzywami czy mięsem. W ten sposób uzyskasz zbilansowaną dietę, która zadba o utrzymanie w zdrowiu twojego układu pokarmowego!
6

Awokado niweluje stany zapalne!

Awokado są bogate w tłuszcze nienasycone, a także w witaminę E, które mają działanie przeciwzapalne, co zostało udowodnione naukowo. W badaniu w Journal Food and Function, które przeprowadzono w 2013 r., wykazano że ci, którzy spożyli hamburgera z plasterkiem awokado, zmniejszyli w ten sposób ryzyko wystąpienia reakcji zapalnej. Natomiast u tych, którzy jedli same hamburgery, te reakcje wystąpiły.

Tak więc następnym razem, gdy przygotujesz pysznego hamburgera, nie zapomnij dodać kilku plasterków awokado, dla smaczniejszej i zdrowszszej przekąski!
7

Awokado jest świetnym źródłem potasu!

Potas jest jednym z trzech minerałów najważniejszych dla naszego organizmu, który obniża poziom ciśnienia we krwi, a także wpływa na zatrzymywanie się wody w organizmie. Potas zapobiega również rozwojowi udaru, osteoporozy i kamieni nerkowych. Aby czerpać korzyść z tych właściwości, wystarczy, że włączysz awokado do swojej diety. Awokado zawiera 14% zalecanego dziennego zapotrzebowania na Potas, które jest wyższe niż 10% jakie daje nam banan.

Może dla odmiany, zamiast złapać w sklepie banana, warto zainteresować się awokado? Myślę, że nie żałowałabyś tej zmiany 🙂
8

Awokado zapobiega nierównowadze cukru we krwi!

Wszyscy wiemy, jak monitorowanie poziomu cukru we krwi jest ważne dla osób z cukrzycą. Dlatego też lekarze zalecają osobom chorym na cukrzycę spożywanie pokarmów, które mają znacznie niższe poziomy węglowodanów i cukru. Tak się składa, że awokado spełnia oba te kryteria!

Zgodnie z Departamentem Rolnictwa Stanów Zjednoczonych, zwykłe awokado zawiera około 17 gramów węglowodanów, czyli mniej niż jabłka czy banany. Z drugiej strony, porcja awokado zawiera mniej niż 1 gram cukru.

Zaleca się również połączenie awokado z innym pokarmami, tak aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi stężenia cukru we krwi. Tłuszcze nienasycone i błonnik, w które bogate jest awokado, nasz organizm trawi dłużej, dlatego też zmniejsza się wchłanianie węglowodanów spożywanych z innymi pokarmami.

9

Awokado ma właściwości antygrzybicze!

Często problemy zdrowotne wiążą się z infekcjami grzybiczymi wywoływanymi przez zarastające chorobotwórcze drożdże. Aby pozbyć się tych infekcji, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, to “umrzeć z głodu”. Tak wiem, brzmi to strasznie. Drożdże chorobotwórcze, takie jak Candida, odżywiają się cukrem, węglowodanami i innymi pokarmami bogatymi w drożdże. Oznacza to, że nie wolno nam spożywać cukru, sody, alkoholu, suszonych owoców, soków owocowych, sfermentowanej żywności, octu oraz grzybów.

Co więc powinniśmy jeść jeśli wszystko wymienione wyżej jest zakazane? Wszystko inne, ale także kilka kawałków awokado! Awokado, jak wspomniałam powyżej, zawiera niewielką ilość węglowodanów i cukru, co jest bardzo dobre dla głodujących infekcji grzybiczych i drożdżowych!

10

Awokado zmniejsza ryzyko zachorowania na raka!

Pomimo dużej zawartości witamin, minerałów oraz przeciwutleniaczy, to jednak inny ważny czynnik zawarty w awokado został uznany przez naukowców jako skuteczny w zapobieganiu tworzenia się i zabijaniu komórek nowotworowych!

Według badań przeprowadzonych przez profesora Paula Spagnuolo z uniwersytetu Waterloo odkryto, że cząsteczki wyekstrahowane z awokado celują, atakują i zabijają komórki macierzyste ostrej białaczki szpikowej. Tłuszcze zawarte w awokado, wraz z innymi lekami, zaatakowały komórki macierzyste białaczki, pozostawiając przy tym zdrowe komórki w stanie nienaruszonym!

Na szczęście minęły już czasy, w których spożywanie awokado kojarzyło się źle . Dzięki nauce i badaniom jesteśmy na bieżąco informowani o licznych właściwościach zdrowotnych, jakie niesie ze sobą spożywanie awokado! Pozwól aby inni też się o tym dowiedzieli i uzupełnili wiedzę, której im brakuje.

Może dla odmiany, zamiast złapać w sklepie banana, warto zainteresować się awokado? Myślę, że nie żałowałabyś tej zmiany 🙂
Nie zapomnij udostępnić wpisu jeśli ci się spodobał!
Facebook
Twitter
LinkedIn

Iwona

Iwona

Mama rozkosznej córeczki Hani, żona wspaniałego mężczyzny i właścicielka przeuroczego yorka. Moim drugim dzieckiem mój blog, na którym właśnie jesteś :)

Zostań ze mną na dłużej!

Close Menu